کد خبر : 209393
تاریخ انتشار : شنبه 31 تیر 1402 - 21:48

محور پاتاوه – دهدشت بعد از ۲۹ سال انتظار به بهره برداری رسید

محور پاتاوه – دهدشت بعد از ۲۹ سال انتظار به بهره برداری رسید

به گزارش خبرنگار ایلنا از یاسوج، با حضور رئیسی رئیس جمهور دولت سیزدهم، برخی از وزرای این دولت و جمعی از مسئولان استانی و شهرستانی، محور ملی ترانزیتی پاتاوه به دهدشت به طول ۱۳۶ کیلومتر که فاصله بندر امام خمینی (ره) تا اصفهان را ۲۷۰ کیلومتر کم و زمان عبور از مسیر نیز را چهار ساعت کاهش

محور پاتاوه - دهدشت بعد از 29 سال انتظار به بهره برداری رسید

به گزارش خبرنگار ایلنا از یاسوج، با حضور رئیسی رئیس جمهور دولت سیزدهم، برخی از وزرای این دولت و جمعی از مسئولان استانی و شهرستانی، محور ملی ترانزیتی پاتاوه به دهدشت به طول ۱۳۶ کیلومتر که فاصله بندر امام خمینی (ره) تا اصفهان را ۲۷۰ کیلومتر کم و زمان عبور از مسیر نیز را چهار ساعت کاهش می‌دهد افتاح و به بهره برداری رسید.

جاده ملی پاتاوه به دهدشت ۱۷ تونل به طول هشت هزار و ۲۰۰ متر و تعداد ۱۸ دستگاه پل بزرگ بالای دهانه ۱۶ متری دارد که در سال ۷۴ کلنگ زنی شد.

رئیس جمهور در مراسم افتتاحیه جاده پاتاوه – دهدشت با تشکر از همه کسانی که در اجرای عملیات این طرح شرکت کردند، اظهار داشت: بدون شک اقتصاد روستا‌های کنار و حاشیه این جاده متحول می‌شود.

سیدابراهیم رئیسی با اشاره به خروج دهدشت از بن بست، گفت: این جاده دسترسی مرکز به جنوب کشور و دریا را مُیسر می‌کند و کُندی اجرای این طرح به دلیل بافت جغرافیایی و کوهستانی بودن منطقه است.

وی با اشاره به اینکه این طرح سال ۱۳۷۴ این طرح را مصوب سفر رهبری بود، خاطرنشان کرد: جا داشت این طرح زودتر تکمیل و در اختیار مردم قرار داده می‌شد.

رئیس جمهور گفت: امیدواریم طرح‌هایی بزرگی مانند این طرح که می‌تواند تاثیر شگرفی بر اقتصاد و رفاه مردم داشته باشد زودتر تکمیل شود.

وزیر راه و شهرسازی هم کوتاه کردن مسیر، خروج کهگیلویه و شهر دهدشت از بن بست و استفاده ۴۰۰ روستا از مزایای این محور و کاهش میزان تصادفات را از مهمترین مزایای این طرح دانست.

“مهراد بذرپاش” با بیان اینکه این طرح از طرح‌های ملی و بزرگ نیمه تمام در کشور بود، گفت: به همت دولت سیزدهم و قرارگاه خاتم، مسئولان استانی و مردم این منطقه این محور امروز تکمیل شد.

وی با اشاره به ۱۷ رشته تونل در محور پاتاوه – دهدشت، یادآور شد: عملیات خاکبرداری این جاده به دلیل کوهستانی بودن بسیار سخت و وقت گیر بود به گونه‌ای که ۲۷ میلیون تن خاکبرداری، ۱۶ حلقه پل بزرگ و کوچک و ۲۳ کیلومتر دیوار بتنی نیز در این محور انجام شد.

بذرپاش به باند دوم این جاده نیز اشاره و تصریح کرد: باند دوم آن بعد از بهره‌برداری از باند اول و در آینده نزدیک مورد مطالعه قرار می‌گیرد.

انتهای پیام/

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نمونه رپورتاژ آگهی موفق در ایران