کد خبر : 208647
تاریخ انتشار : دوشنبه 29 اسفند 1401 - 21:36

راهنمای کامل گوگل پاندا

راهنمای کامل گوگل پاندا

پاندا گوگل برترین موتور جستجوی جهان است که ۹۲ درصد از سهم بازار را برای تمام ترافیک جستجو در اختیار دارد. احتمالاً این موتور جستجویی است که برای یافتن این مقاله از آن استفاده کرده اید. با این حال، آیا می دانید گوگل در واقع چگونه کار می کند؟ آیا می‌دانستید که از زمان راه‌اندازی

پاندا گوگل برترین موتور جستجوی جهان است که ۹۲ درصد از سهم بازار را برای تمام ترافیک جستجو در اختیار دارد. احتمالاً این موتور جستجویی است که برای یافتن این مقاله از آن استفاده کرده اید.

C:\Users\mohammad\Downloads\1\1.jpg

با این حال، آیا می دانید گوگل در واقع چگونه کار می کند؟ آیا می‌دانستید که از زمان راه‌اندازی موتور جستجو در سال ۱۹۹۸، پیشرفت‌ها و تغییرات زیادی روی آن انجام شده است؟

در حالی که نمی‌توانیم کل تاریخ Google را در یک پست وبلاگ مرور کنیم، به یکی از مهم‌ترین موارد اضافه شده آن خواهیم پرداخت: Google Panda.

گوگل پاندا چیست؟

Google Panda که در ۲۳ فوریه ۲۰۱۱ راه اندازی شد، یک به روز رسانی بزرگ برای الگوریتم موتور جستجو است. هدف از این به روز رسانی افزایش رتبه صفحات منحصر به فرد و با کیفیت بالا و کاهش میزان محتوای کم کیفیت و نازک است که در نتایج جستجو ظاهر می شود.

در حوالی زمان قبل از به‌روزرسانی، بسیاری از کاربران شکایت داشتند که عبارت‌های جستجوی آن‌ها نتایجی را نشان می‌دهد که ارزش چندانی ندارند. برای برخی از وب‌سایت‌ها این تبدیل به یک استراتژی شده بود که تا آنجا که ممکن است مقالات بیشتری را بدون هیچ تلاشی در آن صفحات تولید کنند تا در جستجوهای محبوب رتبه بالایی داشته باشند و ترافیک بیشتری را به سایت خود برسانند. این مقالات با تبلیغات پر می شوند و حاوی اطلاعات بسیار کمی هستند که در واقع به عبارت جستجوی اصلی کاربر مرتبط است.

C:\Users\mohammad\Downloads\1\2.png

این عمل منجر به نتایجی کمتر از ستارگان برای کاربران و مشکل بزرگی برای گوگل شد. بنابراین، Google Panda ایجاد شد.

این به روز رسانی اهداف بسیار روشنی داشت، هدف آن کاهش رتبه سایت هایی بود که:

ارزش کمی ارائه کرد

مطالب کپی شده از سایت های دیگر

غیر قابل اعتماد تلقی شدند

زیاد مفید نبودند

نسبت آگهی به محتوا بالا بود

به عبارت جستجو بی ربط بود

رتبه بندی بهتری برای سایت هایی که:

ارائه محتوای با کیفیت بالا

حاوی اطلاعات اصلی، مانند تحقیق، گزارش، و تجزیه و تحلیل

بنابراین چگونه به روز رسانی به این اهداف دست یافت؟ برای درک این موضوع، ابتدا باید نحوه عملکرد واقعی Google Panda را بررسی کنیم.

C:\Users\mohammad\Downloads\1\3.jpg

Google Panda چگونه کار می کند؟

گوگل توسعه این الگوریتم را ابتدا با تحقیق بر روی مشتری هدف خود آغاز کرد: کاربران موتورهای جستجو. از مردم سؤالات مختلفی در مورد وب سایت هایی که به آنها ارائه شده بود پرسیده شد که به تعیین ارزش وب سایت کمک می کرد. از آنجا، الگوریتم با گرفتن این سیگنال های کیفیت انسانی و استفاده از آنها برای مقایسه در برابر سیگنال های رتبه بندی مختلف از وب سایت ها توسعه یافت.

برای درک بهتر این موضوع از نقطه نظر غیر فنی، لیست مفیدی از سؤالات وجود دارد که الگوریتم بر اساس آنها است. پاسخ‌هایی که الگوریتم برای هر سؤال در مورد یک وب‌سایت تعیین می‌کند، تعیین می‌کند که سایت در نهایت در کجا فهرست شده و در نتایج جستجو نمایش داده شود.

در اینجا آنچه را می توان دستورالعمل های Google Panda در نظر گرفت، یا آنچه الگوریتم برای هر وب سایت به دنبال آن است، آورده شده است:

آیا به اطلاعات ارائه شده در این مقاله اعتماد دارید؟

آیا این مقاله توسط متخصص یا علاقه‌مندی نوشته شده است که موضوع را به خوبی می‌داند یا ماهیت سطحی‌تری دارد؟

آیا سایت دارای مقالات تکراری، همپوشانی یا اضافی در موضوعات مشابه یا مشابه با تغییرات کمی متفاوت از کلمات کلیدی است؟

آیا با دادن اطلاعات کارت اعتباری خود به این سایت راحت هستید؟

آیا این مقاله دارای اشتباهات املایی، سبکی یا واقعی است؟

آیا موضوعات ناشی از علایق واقعی خوانندگان سایت هستند یا اینکه سایت با تلاش برای حدس زدن چه چیزی ممکن است در موتورهای جستجو رتبه خوبی داشته باشد، محتوا تولید می کند؟

آیا مقاله محتوا یا اطلاعات اصلی، گزارش اصلی، تحقیق اصلی یا تحلیل اصلی را ارائه می دهد؟

آیا صفحه در مقایسه با سایر صفحات در نتایج جستجو ارزش قابل توجهی ارائه می دهد؟

چقدر کنترل کیفیت روی محتوا انجام می شود؟

آیا مقاله هر دو طرف یک داستان را توصیف می کند؟

آیا سایت مرجع معتبری در مورد موضوع خود است؟

آیا محتوا توسط تعداد زیادی از سازندگان تولید انبوه یا برون سپاری می شود، یا در شبکه بزرگی از سایت ها پخش می شود، به طوری که صفحات یا سایت های جداگانه مورد توجه یا مراقبت قرار نگیرند؟

آیا مقاله به خوبی ویرایش شده است یا به نظر می رسد شلخته یا عجولانه تولید شده است؟

برای یک پرسش مرتبط با سلامت، آیا به اطلاعات این سایت اعتماد دارید؟

آیا این سایت را به عنوان یک منبع معتبر در صورت ذکر نام می شناسید؟

آیا این مقاله توضیح کامل یا جامعی از موضوع ارائه می دهد؟

آیا این مقاله حاوی تحلیل روشنگرانه یا اطلاعات جالبی است که فراتر از آشکار است؟

آیا این همان صفحه‌ای است که می‌خواهید نشانک‌گذاری کنید، با یک دوست به اشتراک بگذارید، یا توصیه کنید؟

آیا این مقاله دارای تعداد بیش از حد تبلیغاتی است که حواس را از محتوای اصلی منحرف می کند یا با آن تداخل می کند؟

آیا انتظار دارید این مقاله را در یک مجله چاپی، دایره المعارف یا کتاب ببینید؟

آیا مقالات کوتاه، غیرمستند یا فاقد جزئیات مفید هستند؟

آیا صفحات با دقت و توجه زیاد به جزئیات در مقابل توجه کمتر به جزئیات تولید می شوند؟

آیا کاربران با دیدن صفحات این سایت شکایت می کنند؟

چرا Google Panda مهم است؟

انتشار به‌روزرسانی Google Panda در واقع تقریباً ۱۲ درصد از وب‌سایت‌های انگلیسی زبان را تحت تأثیر قرار داد که مقدار قابل توجهی است.


برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نمونه رپورتاژ آگهی موفق در ایران

مایکروسافت  شیائومی  سامسونگ  گوشی  مارک  اینتل  گواهینامه  قرمز  گورمن  تبلت  آیفون  طراحی  لایکا  تایوان  یوتیوب  دوربین  اندروید  تاشو  چین  گلکسی  پیکسل  ساعت  ای‌بی  هوشمند  سطح  جدید  شرکت  معرفی  تجاری  طرح