کد خبر : 209393
تاریخ انتشار : شنبه 31 تیر 1402 - 21:48

محور پاتاوه – دهدشت بعد از ۲۹ سال انتظار به بهره برداری رسید

محور پاتاوه – دهدشت بعد از ۲۹ سال انتظار به بهره برداری رسید

به گزارش خبرنگار ایلنا از یاسوج، با حضور رئیسی رئیس جمهور دولت سیزدهم، برخی از وزرای این دولت و جمعی از مسئولان استانی و شهرستانی، محور ملی ترانزیتی پاتاوه به دهدشت به طول ۱۳۶ کیلومتر که فاصله بندر امام خمینی (ره) تا اصفهان را ۲۷۰ کیلومتر کم و زمان عبور از مسیر نیز را چهار ساعت کاهش

محور پاتاوه - دهدشت بعد از 29 سال انتظار به بهره برداری رسید

به گزارش خبرنگار ایلنا از یاسوج، با حضور رئیسی رئیس جمهور دولت سیزدهم، برخی از وزرای این دولت و جمعی از مسئولان استانی و شهرستانی، محور ملی ترانزیتی پاتاوه به دهدشت به طول ۱۳۶ کیلومتر که فاصله بندر امام خمینی (ره) تا اصفهان را ۲۷۰ کیلومتر کم و زمان عبور از مسیر نیز را چهار ساعت کاهش می‌دهد افتاح و به بهره برداری رسید.

جاده ملی پاتاوه به دهدشت ۱۷ تونل به طول هشت هزار و ۲۰۰ متر و تعداد ۱۸ دستگاه پل بزرگ بالای دهانه ۱۶ متری دارد که در سال ۷۴ کلنگ زنی شد.

رئیس جمهور در مراسم افتتاحیه جاده پاتاوه – دهدشت با تشکر از همه کسانی که در اجرای عملیات این طرح شرکت کردند، اظهار داشت: بدون شک اقتصاد روستا‌های کنار و حاشیه این جاده متحول می‌شود.

سیدابراهیم رئیسی با اشاره به خروج دهدشت از بن بست، گفت: این جاده دسترسی مرکز به جنوب کشور و دریا را مُیسر می‌کند و کُندی اجرای این طرح به دلیل بافت جغرافیایی و کوهستانی بودن منطقه است.

وی با اشاره به اینکه این طرح سال ۱۳۷۴ این طرح را مصوب سفر رهبری بود، خاطرنشان کرد: جا داشت این طرح زودتر تکمیل و در اختیار مردم قرار داده می‌شد.

رئیس جمهور گفت: امیدواریم طرح‌هایی بزرگی مانند این طرح که می‌تواند تاثیر شگرفی بر اقتصاد و رفاه مردم داشته باشد زودتر تکمیل شود.

وزیر راه و شهرسازی هم کوتاه کردن مسیر، خروج کهگیلویه و شهر دهدشت از بن بست و استفاده ۴۰۰ روستا از مزایای این محور و کاهش میزان تصادفات را از مهمترین مزایای این طرح دانست.

“مهراد بذرپاش” با بیان اینکه این طرح از طرح‌های ملی و بزرگ نیمه تمام در کشور بود، گفت: به همت دولت سیزدهم و قرارگاه خاتم، مسئولان استانی و مردم این منطقه این محور امروز تکمیل شد.

وی با اشاره به ۱۷ رشته تونل در محور پاتاوه – دهدشت، یادآور شد: عملیات خاکبرداری این جاده به دلیل کوهستانی بودن بسیار سخت و وقت گیر بود به گونه‌ای که ۲۷ میلیون تن خاکبرداری، ۱۶ حلقه پل بزرگ و کوچک و ۲۳ کیلومتر دیوار بتنی نیز در این محور انجام شد.

بذرپاش به باند دوم این جاده نیز اشاره و تصریح کرد: باند دوم آن بعد از بهره‌برداری از باند اول و در آینده نزدیک مورد مطالعه قرار می‌گیرد.

انتهای پیام/

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نمونه رپورتاژ آگهی موفق در ایران

مایکروسافت  شیائومی  سامسونگ  گوشی  مارک  اینتل  گواهینامه  قرمز  گورمن  تبلت  آیفون  طراحی  لایکا  تایوان  یوتیوب  دوربین  اندروید  تاشو  چین  گلکسی  پیکسل  ساعت  ای‌بی  هوشمند  سطح  جدید  شرکت  معرفی  تجاری  طرح